Strömbäck förr och nu

Sitter i skolan och har svenska nu, känner mig allmänt slö och vill bara hem och sova. Snart är det iaf lov, känns otroligt skönt!

Igår bloggade jag ingenintg, hade inte så mycket att skriva och sen hade jag inte någon större lust heller, åkte hem efter skolan och packade väskan drog till Amanda och var med henne tills bussen gick tillbaka till stan. Åkte inte och satte mig på biblioteket för att vänta på John, så satt och läste Strömbäck förr och nu. Var iaf lite spännande. Lite skum men(:

Ett citat i boken som är skriven om ett av husen i byn;
"Det berättas att det spökade i huset under Öbergs tid. Emanuel Jonsson i ström blev ombedd att hjälpa till att driva spökerierna men lyckades inte. Först när komminister Linder hade besökt huset upphörde dessa obehag."

Känns lite läskigt, har hört en hel del spökerier om Strömbäck på senaste tiden. Men har faktistk aldrig märkt något större själv.  Aja nu får jag inte skirva mer. Hejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0